En trevlig gåva

13 augusti 2020 Lily Hansen

Presentreklam i Stockholm är ett område där man tillåter sig att ta ut svängarna lite extra för att kunna erbjuda sina kunder det som önskas och som man kanske inte ens visste att man önskade. Profilprodukterna man säljer köps av kunder som sedan har i åtanke att ge dessa som gåvor till sina kunder och kanske även till sin personal.

Därför ska det vara en gåva som man tycker är trevligt att få och som man kan ha glädje och nytta av, eftersom den annars blir mer negativ än positiv.

Företagets märke på

Eftersom profilprodukter är en produkt där företagets logga, namn och kanske även färger finns på så ska det vara något som man kan stå för och kan ge bort med stolthet. Tanken är att kunden inte enbart ska bli glad över gåvan utan även helst använda den och ha nytta utav den, så kunden blir påmind om givaren.

Och absolut bästa är ifall kunden har produkten framme så även fler kan se den så att gåvan därmed ger reklam för givarens företag. En sådan produkt är exempelvis en kartong med godis före jul. Den kartongen hamnar ofta framme i receptionen eller fikarummet och står som en reklampelare under förhoppningsvis några dagar.

 

 

Don efter person

När man ger bort profilprodukter till sina kunder så är det två delar i givandet som man bör ta hänsyn till för bästa resultat. Vad står givarens företag för och vad står kundens företag för?

Lyckas man sammanföra dessa två i en produkt så blir det dessutom den bästa reklamen och en produkt som mottagaren blir extra glad över och kommer gärna använda. Men det kan också vara något som mottagarens personal gör under fritiden som exempelvis ifall det är många i personalen som springer lopp så kan man ge bort en löpartröja med givarens namn på.  

Fler nyheter